Het ouderlijk huis - Reisverslag uit Abepura, Indonesië van Marvin Postma - WaarBenJij.nu Het ouderlijk huis - Reisverslag uit Abepura, Indonesië van Marvin Postma - WaarBenJij.nu

Het ouderlijk huis

Blijf op de hoogte en volg Marvin

18 Oktober 2016 | Indonesië, Abepura

Yes. Gevonden!! Het ouderlijk huis van m'n opa, oma en moeder en tante.

De laatste keer dat we de familie ontmoet hadden in Abepura waren we zo dichtbij. Maar er werd gezegd dat het huis er niet meer stond. We waren op zaterdag 15 oktober voor 1 nacht in Waena omdat onze vlucht naar Manokwari de 16e vertrok. Meneer Hong had aangeboden ons op te halen van het vliegveld. Als eerste naar de peetmoeder van m'n tante. Leuk om mee te maken.

Toen werd verteld dat het ouderlijk huis er nog stond. Wij er heen. En ja het was het huis. De huidige bewoners bevestigden dat dit huis eerder was van de Mahulette familie. En we mochten binnen kijken.
Bij onze moeders kwamen alle herinneringen weer naar boven. De oude indeling was deels nog aanwezig, maar er was flink verbouwd en vernieuwd. Ook de straat was volgebouwd maar de dames konden zich steeds meer voor de geest halen. Wat magisch dat we hier mochten zijn, we hebben nu zoveel terug kunnen vinden. Meer dan we ooit hadden durven dromen. Fantastisch.

In de avond met meneer Hong gegeten, in een erg goed restaurant. Wat een warme mensen, ze hebben niet heel veel maar ze willen alles met je delen en nooit te beroerd om te helpen. Bagous, bagous.