Het zijn de kleine dingen die het doen - Reisverslag uit Jayapura, Indonesië van Marvin Postma - WaarBenJij.nu Het zijn de kleine dingen die het doen - Reisverslag uit Jayapura, Indonesië van Marvin Postma - WaarBenJij.nu

Het zijn de kleine dingen die het doen

Blijf op de hoogte en volg Marvin

08 Oktober 2016 | Indonesië, Jayapura

7-10-2016

In de ochtend in een bootje gestapt met de 2 dames van het hotel die ons een tripje hadden beloofd. Heerlijk met dit warme weer lekker varen in de omgeving van Jayapura. In Hamadi een rondje over de vismarkt gedaan. Wat fantastisch om te zien. De geur, hoe het er hij ligt, het is echt een belevenis. Ook voor die mensen waren wij weer een belevenis ;). Qua hygiëne is het wat anders dan in ons landje . Vis wordt gedroogd op een muurtje in de zon. Daarna verder gevaren naar kampung Tobati. Hier even rond gelopen en genoten van de prachtige huisjes op het water en de mooie kerk die er staat op t eilandje.
Door gevaren naar Base G waar ik de meest fantastische lunch ooit heb meegemaakt. Lekker op een boomstam aan het strand, met de voeten in het water, genieten van een pakketje met rijst, groente en vis. Daarna een lekkere duik in het warme water. Dijken bouwen zoals vroeger zijn we nog niet verleerd, dit werd door 2 kleine jongetjes met grote ogen gade geslagen. Toen het water bijna onze dijk verwoestte begonnen ze mee te helpen en te graven. Daarna samen met ons lekker Pisang goreng gegeten en water gedronken. Zulke kleine gebaren en de kinderen waren er zo ontzettend blij mee. Heel erg mooi om te zien. De waterval van Base G zien zat er niet in, ivm de te wilde stroming. Via dok 9 t/m 2 terug gevaren richting hotel waar we betaald hebben voor de excursie en onze wegen scheidden.
In de avond gegeten bij rumah Laut waar onze moeders gelijk de potje-potje meedansten met de band. De foto's zeggen weer genoeg.

• 09 Oktober 2016 - 13:52

Mathijs :

Had van jou ook wel verwacht dat je even potje potje zou gaan dansen.. Even de heupjes los mac.. Maar, omgeving en alles ziet er mooi uit.. Lekker genieten jullie met z'n allen.. Ik volg je op de voet!.. Gr thijs en clien